Reklamasjon & retur

Retur og angrerett

Du har etter forbrukerkjøpsloven full angrerett i 14 dager etter at du har mottatt bestillingen din. For henting i butikk, starter angreretten å løpe 5 virkedager etter at bestilling blir registrert og du får beskjed om at pakken er klar for henting. Angreretten gjelder selv om varene er på salg. Vedlagt alle bestillinger følger returskjema, som må benyttes. Ved retur må varen være ubrukt, merkelappene må være på og varen må sendes i retur i sin originale emballasje.

Ved retur fyller du ut slippen nederst på kvitteringen som var vedlagt din bestilling og returnerer sammen med varen(e). Vedlagt din bestilling finner du en ferdig utfylt returlapp som du fester godt synlig utenpå returpakken. Lever returpakken til nærmeste Posten/Bring utleveringssted. Merk at pakken ikke kan sendes med Postnord eller andre transporterer eller legges i postkasse.

Ved bruk av den ferdig utfylte returlappen som følger med pakken din, trekkes du kun 89,- i portokostnad ved retur. Du blir ikke belastet for porto ved reklamasjoner eller bytte av størrelse. Du får en bekreftelse på mail så fort vi har behandlet din retur. Vi gjør oppmerksom på at behandling av retur kan ta opptil 14 dager.

NB! Dersom du velger en annen forendelsesmetode og/eller ikke bruker vedlagte returlapp, må du selv dekke hele returkostnaden.

Dersom det følger gave med på kjøpet, må gave returneres sammen med varen ved eventuell retur.


Angreretten gjelder ikke varer som av hygieniske årsaker ikke kan selges på nytt. Vi gjør dermed oppmerksom på at øredobber, strømpebukser, undertøy o.l ikke kan returneres/byttes.

Returadresse:

CARMA AS
Dronningens gate 3
7011 Trondheim

 

Bytte

Dersom du ønsker å bytte størrelse, fyller du ut slippen som følger med kvitteringen i pakken din og returnerer varene til oss. Bruk vedlagte returlapp som du fester godt synlig utenpå pakken. Du blir ikke belastet for porto ved bytte av størrelse. Gi oss gjerne beskjed på shop@carma.no så snart du vet at du ønsker å bytte størrelse, slik at vi kan holde av produktet for deg. Ved bytte til en ulik vare ber vi deg legge inn ny bestilling på nettbutikken og vi vil refundere pengene for produktet du returnerer til oss.


Du er ansvarlig for pakken kommer tilbake til oss når du returnerer varer. Med dette betyr det at du er ansvarlig for pakkens innhold frem til vi mottar returen din. Dermed anbefaler vi at du bruker vedlagte returlapp ved returer. Hvis du velger å sende pakken med annen forsendelsesmetode, anbefaler vi å sende med sporing slik at du er forsikret.

Kan jeg bytte til en annen vare?

Hvis du ønsker å bytte til en annen vare returnerer du bestillingen tilbake til oss sammen med vedlagt returskjema og får pengene tilbake. Legg så inn en ny bestilling i nettbutikken på varene du ønsker.

Kan jeg bytte størrelse?

Ja, det er ikke noe problem å bytte størrelse så lenge vi har igjen på lager. Ta kontakt med kunderservice (shop@carma.no), slik at vi får holdt av din vare, og returner produktet til oss med vedlagt returskjema. Du vil motta mail fra oss med det samme vi har behandlet din retur og varen er sendt på nytt.

Koster det noe å gjøre en retur?

Ved bruk av den ferdig utfylte returlappen som følger med pakken din, belastes du kun 89,- i portokostnad ved retur. Ved reklamasjoner og bytte av størrelse, blir du ikke belsastet for returporto. Dersom du velger å ikke bruke vår returlapp og bruker annen forsendelsesmetode, må du stå for hele returkostnaden selv. Pakken er kjøperens ansvar frem til den har kommet fram til oss ved bruk av annen forsendelsesmetode. Vi anbefaler derfor at du i slike tilfeller sender returen med sporing for å være forsikret.

Kan jeg returnere en salgsvare?

Ja, angreretten gjelder uavhengig om det er en salgsvare eller ikke.

Har dere mottatt min retur?

Du mottar en bekreftelse på e-post med det samme vi har behandlet din retur. Vi gjør oppmerksom på at det kan ta opptil 14 dager for oss å motta og behandle en retur.

Når får jeg tilbakebetalingen min?

Du får alltid en bekreftelse fra oss på at din retur er behandlet innen 14 dager etter at varen har blitt returnert. Hvis du hever hele kjøpet, vil du få tilbakebetalt varens verdi innen 4-10 virkedager.

Ved kortbetaling vil pengene overføres til betalingskortet du benyttet når du la inn bestillingen. Transaksjonen skjer gjennom DIBS Easy, og du kan forvente at det tar mellom 4-10 dager før pengene er tilbake på ditt betalingskort.

Dersom du har benyttet faktura og leverer tilbake hele, eller deler av din ordre oppdaterer vi fakturaen din med det samme vi mottar din retur. Har du allerede betalt fakturaen din, vil Arvato kontakte deg for å få kontonummer slik at vi kan tilbakebetale restbeløpet.

Jeg har returnert mine varer. Hva skal jeg betale?

Når din retur er registrert hos oss, skal du selvfølgelig ikke betale for varene du har returnert. Du må kun betale de varene du har beholdt, samt returporto (89,-).

Reklamasjon

Hvis det er en feil med varen har du reklamasjonsrett i 2 år fra du mottok varen. Dette forutsetter at du gir oss beskjed innen rimelig tid og at du fremlegger kvittering og/ eller ordrenummer på at varen er kjøpt hos oss. Reklamasjonsretten bortfaller dersom produktet er unormalt mye brukt eller vasket feil.

Ved reklamasjon sender du mail til kundeservice slik at vi kan sende deg reklamasjonsskjema. Vi dekker returkostnadene ved reklamasjoner.