Retur, bytte og reklamasjon

Angrerett

Du har etter forbrukerkjøpsloven full angrerett i 14 dager etter at du har mottatt bestillingen din. For henting i butikk, starter angreretten å løpe 5 virkedager etter at bestilling blir registrert og du får beskjed om at pakken er klar for henting. Angreretten gjelder selv om varene er på salg. Vedlagt alle bestillinger følger returskjema og info om angrerett elektronisk. Returslipp må benyttes. Varen skal sendes tilbake i samme stand som da du mottok den. Det betyr at varen må være ubrukt, merkelappene må være på og varen må være uten lukt eller flekker. Varen må sendes i retur i sin originale emballasje der dette er mulig.

 

Rutine for retur

1. Fyll ut slippen med returskjema nederst på kvitteringen som var vedlagt din bestilling. 

2. Legg returskjemaet sammen med varen(e) du ønsker å returnere i emballasjen du fikk fra Carma.no, eller annen passende emballasje. 

3. Fest den ferdige utfylte returlappen du fikk vedlagt bestillingen din, godt synlig utenpå returpakken. Ved bruk av returlappen belastes du kun 89,-  i returgebyr. Du blir ikke belastet ved reklamasjoner eller bytte av størrelse, så sant vi har størrelsen på lager. 

4. Lever returpakken til nærmeste Posten/Bring utleveringssted. Merk at pakken ikke kan sendes med Postnord eller andre transportører eller legges i postkasse.

5.  Du får en bekreftelse på mail så fort vi har behandlet din retur. Vi gjør oppmerksom på at dette kan ta opptil 14 dager. 

 

NB! Dersom du velger annen forsendelsesmetode og/eller ikke bruker vedlagt returlapp, må du stå for hele returkostnaden selv. 

Dersom det følger med gave på kjøpet, må gave returneres sammen med varen ved eventuell retur.

Angreretten gjelder ikke varer som av hygieniske årsaker ikke kan selges på nytt. Vi gjør dermed oppmerksom på at øredobber, strømpebukser, undertøy o.l ikke kan returneres/byttes.



Bytte 

Dersom du ønsker å bytte en vare kjøpt hos oss, fyller du ut vedlagt svarslipp og returnerer varen til oss. Bruk vedlagte returlapp som du fester godt synlig utenpå pakken. Du blir ikke belastet for returgebyr eller porto ved bytte av størrelse, med forbehold om at vi har varene på lager. Gi oss gjerne beskjed på shop@carma.no så snart du vet at du ønsker å bytte størrelse, slik at vi kan holde av produktet for deg. 

Det er dessverre ikke mulig å bytte til annen vare. Ved ønske om å bytte til annen vare, ber vi deg legge inn ny bestilling på nettbutikken og vi vil refundere pengene for produktet du returnerer til oss så snart din retur behandles.

Du er selv ansvarlig for at pakken kommer tilbake til oss når du returnerer varer. Med dette betyr det at du er ansvarlig for pakkens innhold frem til vi mottar returen din. Dermed anbefaler vi å bruke vedlagte returlapp ved tilbakesendelser. Dersom du velger å sende pakken med annen forsendelsesmetode, anbefaler vi å sende med sporing slik at du er forsikret.

 

Reklamasjon

Hvis det er en feil med varen du har mottatt, har du som hovedregel reklamasjonsrett i 2 år fra du mottok varen. Dette forutsetter at du gir oss beskjed innen rimelig tid og at du fremlegger kvittering og/ eller ordrenummer på at varen er kjøpt hos oss. Reklamasjonsretten bortfaller dersom produktet er unormalt mye brukt eller vasket feil. 

Ved reklamasjon sender du e-post til oss på shop@carma.no slik at vi kan sende deg reklamasjonsskjema. Vi dekker returkostnadene ved reklamasjoner.

 

Tilbakebetaling ved retur og reklamasjon

Når vi mottar din retur, vil du få en bekreftelse fra oss på e-post. Hvis du returnerer hele kjøpet, vil du få tilbakebetalt varen(e)s verdi innen 14 dager fra vi mottar din retur. 

Ved kortbetaling og VIPPS vil pengene overføres til betalingskortet du benyttet da du la inn bestillingen. Det tar mellom 3-10 dager før pengene er tilbake på ditt betalingskort.

Dersom du har benyttet faktura og leverer tilbake hele eller deler av din ordre, oppdateres faktura når din retur behandles. Husk at det i de fleste tilfeller vil stå igjen et returgebyr på 89,- så alltid sjekk din faktura etter en retur. Dersom forfallsdato er utløpt før retur mottas, må Klarna kontaktes for å unngå eventuelle purregebyr. Dette kan du også enkelt administrere gjennom Klarna app. Har du allerede betalt fakturaen din, vil Klarna kontakte deg for kontonummer slik at du får tilbakebetalt pengene.